يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : 85018
ادعاهاي امنيتي مقامات غرب آشكار ساخت

گام فرا هسته‌اي آمريكا مهار توان دفاعي ايران

گام فرا هسته‌اي آمريكا مهار توان دفاعي ايران

غرب كه به زعم خود با توافق ژنو به مقابله با فعاليت‌هسته‌اي ايران پرداخته اكنون توهم جديدي را در سر دارد و آن زمين‌گير ساختن توان نظامي ايران مي‌باشد.
در روزهاي اخير مقامات آمريكايي و اروپايي و البته صهيونيست‌ها و برخي كشورهاي مرتجع عربي به موضع گيري و اظهار نظر در قبال ايران پرداخته‌اند كه محور آن را بيش از مسئله هسته‌اي، شرايط امنيتي منطقه و معرفي ايران به عنوان تهديد امنيتي جهان تشكيل مي‌دهد چنانكه هاگل وزير دفاع آمريكا رسما تهديد بودن ايران را عامل نظامي‌گري آمريكا در جهان معرفي كرد. بررسي رفتارها و مواضع مطرح شده نشان مي‌دهد که غرب تلاش دارد تا با تکرار پروژه ايران هراسي و ادعاي ادامه حمايت از متحدان اموري نظير حضور نظامي در منطقه حداقل ۳۵ هزار نيرو، فروش تسليحات به کشورهاي عربي، را اجرايي سازد. در وراي تمام اين اهداف که از گذشته نيز کم و پيش پيگيري مي‌شود يک نکته بسيار مهم مطرح است و آن اينکه آمريکايي‌ها تاکيد دارند تهديدات ايران براي منطقه فراتر از فعاليت‌هاي هسته‌اي مي‌باشد. هر چند که مسائلي مانند جبهه مقاومت و حمايت‌هاي ايران از آن را مي‌توان از مولفه‌هاي مطرح در تهديدات مدنظر غرب دانست اما در لابلاي اين اظهارات نکته‌اي بس مهم نهفته است در گفتمان سران غرب و صهيونيستها يک واژه مطرح است و آن اينکه آنها به دنبال برقراري امنيت و مقابله با تهديدات غير هسته‌اي ايران مي‌باشند. در کنار مهار مقاومت يک نکته مهم در حوزه دفاعي و امنيتي مطرح است و آن حذف ساختار موشکي و دفاعي ايران است. از گذشته تاکنون غرب به دنبال نظارت بر مناطق نظامي ايران بوده و براي توجيه اين اقدام نيز ادعاي فعاليت هاي پنهان هسته‌اي ايران را مطرح کرده است. آنها برآنند تا امنيت منطقه را بر فعاليت‌هاي دفاعي ايران پيوند زنند. غرب ايران را تهديد نظامي معرفي مي‌کند در حالي که با ادعاي توافق ژنو، حذف تهديد هسته‌اي ايران را مطرح مي‌سازد. غرب چنان القا مي‌سازد که با ژنو توانست از تهديد هسته‌اي ايران جلوگيري نموده و حال مقابله با تهديد نظامي ايران را در دستور کار دارد تا به اصطلاح امنيت منطقه را تامين نمايد. غرب معادله حذف توان دفاعي ايران را در دستور کار دارد و از هم‌اکنون فضاسازي براي اعمال فشار جهاني عليه ايران جهت کنار نهادن ساختار تسليحات نظامي و موشکي را طراحي کرده است در حالي که در ظاهر ادعاي حمايت از متحدان سنتي و امنيت منطقه را مطرح مي‌سازد. غرب به دنبال حذف همزمان توان هسته‌اي نظامي ايران است که برابر با انزواي منطقه‌اي و به زعم آنها تسليم‌سازي ايران است تا در نهايت روياي انزواي جهاني ايران را محقق سازد.
توافقات ژنو در حالي ميان ايران و ۱+۵ صورت گرفته كه مقامات امريكايي به رغم اين توافقات و ادعاي تعامل با جمهوري اسلامي ايران بار ديگر براي رسيدن به اهداف خود فضاسازي عليه ملت ايران را تشديد كردند.
چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس سالانه امنیتی منامه که توسط سازمان بین‌المللی مطالعات استراتژیک سازماندهی شده گفت: وضعیت نظامی ما درباره ایران تغییر نکرده است.
وي با اشاره به اینکه آرایش نظامی ما درباره ایران تغییر نمی‌کند گفت که تسلیحات بیشتری به متحدان خود در منطقه خواهیم فروخت.
وی تاکید کرد که مسئولیت‌های آمریکا در قبال کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) کاهش نخواهد یافت.
وزیر دفاع آمریکا همچنین افزود: ما تسلیحات بیشتری به کشورهای خلیج (فارس) می‌فروشیم. میزان فروش تسلیحات ما به منطقه از سال ۲۰۰۷ به ۷۵ میلیارد دلار رسیده است. وزیر دفاع ایالات متحده افزود: دیپلماسی با ایران باید از طریق نیروی نظامی حمایت شود.
هیگل تاکید کرد که آمریکا متعهد است صرفنظر از توافق اخیر هسته‌ای با ایران در «ژنو» ۳۵ هزار نیروی خود را در منطقه خلیج فارس حفظ کند.
رئیس پنتاگون اعلام کرد که آمریکا ناوگان کشتی‌ها و هواپیماهایی در خلیج فارس دارد و به واسطه توافق موقت با ایران تغییری در حضور نیروهای آمریکایی در منطقه ایجاد نمی‌شود.
هیگل در سفری به منطقه خلیج فارس با هدف اطمینان دادن به همیپمانان عرب آمریکا در خصوص روابط دیپلماتیک آمریکا با ایران، لیستی از تسلیحات و منابع آمریکا که در منطقه باقی می‌ماند را اعلام کرد.
اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه با واكاوي اين ادعاها مي توان به رويكرد مغرضانه غرب به جاي ديپلماسي در قبال ملت ايران پي برد
تاكيد وزير دفاع امريكا برعدم تغيير آرايش نظامي، فروش تسليحات بيشتر به كشورهاي خليج فارس وادعای ديپلماسي با رويكرد نظامی در قبال ايران حاكي از تلاش آنها براي گسترش و تثبيت حضورهرچه بيشتر خود در منطقه است. با توجه به نياز امريكا براي ادامه حيات و چرخش اقتصادي واستراتژي هاي مورد نظرش است ونيز دل جويي از متحدان عربي خود به منظور اطمينان بخشي به تعهدشان نسبت به سران عرب است
از سوي ديگر رئیس‌جمهور آمریکا در مراسمی برای بزرگداشت یکی از اعیاد یهودیان، ضمن دفاع از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد تلاش می‌کند به یک توافق نهایی با ایران برسد. وی در عین حال، بر تعهد آمریکا در قبال اسرائیل تأکید کرد.
اوباما در مراسم جشن «حنوکا» یا همان عید اخلاص یهودیان در کاخ سفید تصریح کرد که برای آمریکا حائز اهمیت است که نیات ایران را مورد آزمایش قرار دهد و به تلاش خود برای رسیدن به یک توافق نهایی برای منحرف کردن ایران از دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌دهد.
اوباما افزود: برای اولین بار در یک دهه ما پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم. بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران حتی با اینکه شدیدترین تحریم‌ها برجای خود باقی مانده است، به عقب‌ بازگشته است.
اوباما متعهد شد که برای رسیدن به یک توافق نهایی در ماههای آتی تلاش کند و طبق آن برای یکبار و برای همیشه مراقب آنچه تهدید تسلیحات هسته‌ای ایران خواند، می‌شود.
رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه «واشنگتن هوشیار باقی می‌ماند» تعهد خود را به امنیت اسرائیل «آهنین» و «راسخ» دانست.
در مورد اظهارات رييس جمهور امريكا نيز مي‌توان گفت مقامات امريكايي كه به شدت تحت لابي و تاثير صهيونيست ها هستند همچنان بر تعهد خود به تل آويو اصرار مي ورزند و امنيت اسرائيل را در راس اهداف وبرنامه هاي خود قرار مي دهند.
در همين حال جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان که اکثریتی جمهوری‌خواه دارد، قرار است عصر سه‌شنبه برگزار شود؛ و جان کری وزير خارجه اين كشور باید با حضور در این جلسه، نمایندگان را در جریان مفاد توافق هسته‌ای موقت با ایران قرار دهد.
تعداد زیادی از نمایندگان کنگره آمریکا به خصوص جمهوری‌خواهان با این توافق مخالفت کرده‌اند. گروهی از اعضای مجلس نمایندگان قصد دارند بعد از تعطیلات سال نو میلادی، طرحی را برای محدود کردن اختیارات دولت در توافق نهایی با ایران، به صحن مجلس بیاورند.
همچنين رؤسای کمیته‌های بانکداری، اطلاعات و نیروهای مسلح سنا در نامه‌ای از مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا خواستند تا ۲۱ آذرماه گزارشی از ارزیابی تأثیر تحریم‌های جدید بر توافق نهایی با ایران را ارائه دهد.
کمیته بانکداری سنا قراراست پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدید را آماده کند و جلسه‌ استماعی را پنجشنبه هفته جاری تشکیل دهد تا به دولت اوباما اجازه دهد تا توضیحاتش را علیه هرگونه تحریم‌ جدید علیه ایران ارائه دهد.
سه سناتور مذکور در نامه خود نوشتند: اگر بازرسی‌های گسترده و نظام راستی‌آزمایی که در توافق موقت ارائه شده است به صورت منصفانه اجرا شود، به اعتمادسازی کمک می‌کند و حداقل برای یک مدت کوتاه ایران نمی‌تواند یک تهدید نظامی معتبری برای همسایگانش در منطقه از جمله اسرائیل به وجود آورد.
مايک راجرز، رئيس هيئت اطلاعاتي مجلس نمايندگان آمريکا با تشديد انتقاد از ديپلماسي دولت باراک اوباما، رئيس جمهور اين کشور در قبال ايران گفت اين ديپلماسي موجب روي گرداني متحدان آمريکا شده و احتمال رويارويي هسته‌اي را تشديد کرده است.
مایک راجرز در نشستي که دانشکده مطالعات پيشرفته بين المللي جان هاپکينز برگزار کرده بود، گفت : «حتي اگر شما از اين توافق خرسند باشيد- در حالي که من نيستم- نوعي ترديد و سوءظن درباره اين توافقنامه ايجاد کرده ايد که موجب نگراني متحدان و تقويت دشمن ما مي شود. تاکنون متحدانمان را تا اين حد نااميد نديده بودم. تقريباً همه سفراي آمريکا در منطقه با من تماس تلفني گرفتند و از نگراني شديد اين کشورها بويژه در خصوص مذاکرات محرمانه واشنگتن با تهران خبر دادند.»
حضور روز سه شنبه وزير خارجه امريكا در مجلس سناي اين كشور و تلاش نمايندگان كنگره براي تحريم هاي جديد با وجود توافقات ژنو اين نكته را مطرح مي كند كه موضوع تحريم ها عليه ملت ايران تنها بهانه اي است كه ازاين طريق بتوانند ايران را به عنوان عامل تهديد به جهانيان معرفي و راهكا ر تحريم را به عنوان عامل بازدارنده در قبال نگراني جامعه بين الملل از ايران جلوه دهند
متحد ديگر امريكا يعني انگليس هم كه هميشه پشت پرده سناريوهاي ضد ايراني را هدايت مي كند از اين فضاسازي ها عقب نمانده به طوريكه وزیر خارجه انگلیس در نشست «گفت‌وگو» در بحرین، توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ را گامی بزرگ به سوی حل مناقشه هسته‌ای دانسته و گفت باید به دیپلماسی فرصت داد تا قدرت خود را نشان دهد.
«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در مورد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را «گامی بزرگ» در جهت حل مناقشه هسته‌ای ایران دانست گفت: دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، نه فقط برای منطقه بلکه برای جهان تبعات فاجعه‌باری خواهد داشت. بریتانیا به همکاری نزدیک با ۱+۵ برای محدود کردن طراحی‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد. توافق اخیر جدیت جامعه جهانی را نشان داد.
وی همچنین تأکید کرد که باید به دیپلماسی زمان و شانس کافی داد تا بتواند اثرگذاری خود را نشان دهد. هیگ در این مورد گفت: وقتی ما در عین حال که تغییر لحن و رویکرد دولت ایران در موضوع هسته‌ای را حس کرده و از آن استقبال می‌کنیم، باید قدرت دیپلماسی را بیازماییم، چراکه جایگزین‌های آن یا ادامه گسترش برنامه هسته‌ای ایران است و یا درگیری‌ای که می‌تواند مشکلات منطقه‌ای به بار آورد.
لحن بيان هيگ وزير خارجه انگليس نيز متاثر از تلاش آنها براي فرافكني هرچه بيشترعليه ملت ايران است به طوريكه بتوانند با وارونه جلوه دادن فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران وگسترش آن نگراني كشورهاي منطقه و حتي بين الملل را برانگيزانند كه ادامه فعاليت هاي هسته اي ايران بر مشكلات منطقه دامن خواهد زد
جمهوري اسلامي ايران در حالي از سوي امريكا و صهيونيست پي در پي مورد تهديد واقع مي شود كه با توجه به منشور سازمان ملل براي تامين امنيت كشورها ونيز عضويت جمهوري اسلامي ايران در اين سازمان طبق مفاد وقوانين مطرح شده، سازمان ملل مسئول تامين امنيت جمهوري اسلامي ايران است و موظف است نسبت به اين تهديدات واكنش نشان دهد.

https://siasatrooz.ir/vdcbwgbw.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

asgar mohmmadi
1: تمام فعا لیتهای هسته ای را باید داشته باشیم.2: با اینهمه مذاکرات امریکا باز هم صحبت از تحریم میزند که از این منظر اعتماد به امریکا غیر قابل قبول می باشد.3: در امضای تفاهم نامه ها نباید هیچ جایی برای بهانه جویی بعد از تفاهم برای امریکا نباید بگذاریم.4: امریکا شیطان است مطمئن باشیم که اگر قدم به عقب بگذاریم دیگر نه تفاهم ونه مذاکره وحتی نه قوانین بین المللی ،همه ار براحتی زیر پا خواهد گذاشت و دلیل بزرگش هم سوء استفاده از نرمش قهرمانانهٔ ملت ایرانخواهد بود 5: درست است که فرماندهی معظم سپاه فرمودند که در هر یک از موارد کلآ کان لن یکن خواهیم کرد در انموقع اکثر ملت دیر خواهد فهمید که جنگ با امریکا بر سر چیست.6: حدالامکان ملت را در جریان بد قولیها وشیطنت های امریکا بعد از هر مذاکره بگذاریم تا هیچ پیش امدی مورد سوء استفادهٔ گوهکها ومخالفین در تبلیغ بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نباشیم.ومن الله توفیق.